Garantie & defecte producten
Garantie
Het kan voorkomen dat een bestelling kapot gaat of beschadigd raakt tijdens transport of dat een product niet beantwoordt aan de overeenkomst (het heeft een gebrek). Voor alle producten die je als consument bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product aan de overeenkomst moet beantwoorden en dus in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Dit hangt wel af van de aard van het product. Voor tweedehandsproducten is de omvang van de wettelijke garantie onder andere afhankelijk van de prijs, leeftijd, staat en het gebruik van deze producten. Dit kan tot gevolg hebben dat je ervan uit moet gaan dat ze minder lang mee kunnen.
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde producten fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie kan bestaan uit een extra garantie die wordt gegeven door de fabrikant of leverancier van het product. Indien dit het geval is, vind je dit terug in de documentatie bij het product.
Natuurlijk geldt de garantie alleen op artikelen als er sprake is van een gegronde klacht. Voor het goed functioneren en de optimale levensduur van onze producten is het van belang om de producten en onderdelen met kennis van zaken op de juiste wijze te gebruiken. Klachten zijn bijvoorbeeld ongegrond wanneer een gebrek is veroorzaakt door: - Opzettelijke beschadiging
- Verkeerd gebruik of nalatigheid (inclusief beschadigingen door het niet volgen van wasvoorschriften)
- Gebrekkig onderhoud
- Water-, val en/of stootschade
- Normale slijtage
Artikelklacht melden
Wanneer je een beroep doet op garantie, wordt er gekeken of deze onder de wettelijke - en/of fabrieksgarantie valt. Als de klacht gegrond is komen de kosten voor herstel of vervanging voor rekening van Gameland Groningen.
Het kan zijn dat je het gebrek pas na de bedenktijd van 14 dagen ontdekt, waardoor het buiten de termijn van het herroepingsrecht valt (indien dit voor het betreffende product geldt). Mocht dit gebeuren dan stellen wij het op prijs dat je zo spoedig mogelijk contact met ons opneemt via [email protected], met daarbij (indien mogelijk) foto’s van het product en het gebrek. Wij zullen altijd zo snel mogelijk zoeken naar een passende oplossing.
LET OP: Vergeet niet jouw ordernummer te vermelden in het bericht.